6.6.07

Hvad vil jeg være, når jeg bliver stor??


(Se den geniale graffiti-generator!! eller læs mere hos Lis)

Se, engang var man overladt helt til sig selv i mange år, før en erhversvejleder ret sent i skoleforløbet åbnede livet og øjnene for en. Talrige muligheder på gule ark i fine arkivkasser, som jeg husker det. Hvad skulle man dog vælge?

I dag tages der anderledes hånd om eleverne. Fra første færd er de nu pakket ind i mål, tests og ikke mindst elevplaner! Godt så...jeg håber bare at nogle husker at tage den nødvendige værdidiskussion undervejs med både elever og forældre.

Personligt tror jeg ikke at begrebet elevplaner for nuværende har nogen stor chance for at ende som hit- og slagord på en graffitivæg.

2 kommentarer:

lis faurholt sagde ...

Men måske var der en helt anderledes energi i "projekt elevplaner", hvis hver elev fik udleveret en bid Berlinmur at skrive graffiti på *lol*

Karen Boesgaard sagde ...

Jeg ser det for mig...:)) fint projekt!
Og gerne for mig, for så husker de/vi i hvert fald at involvere eleverne i stedet for at producere ens pølser eller agurker uden krumninger eller hvad vi nu har gang i...
Idéen er jo god nok, hvis bare man husker at det ikke skal være skjulte karakterer efter usynlig og 'udebateret' værdisætning.