26.5.07

Logik for høns.....


http://www.abildgaardkort.dk/bornekort2.html

Dette handler om veninder!!

Pigerne er alle netop fyldt 8 år.
Barn a giver barn b et venindearmbånd. Til sin fødselsdag får barn c herefter en venindehalskæde bestående af to dele foræret fra barn a. Del 1 giver barn c til barn a. Barn b siger nu: "Jeg er nødt t il at købe en venindeting til barn c - så er vi alle forbundne!"
Logik for enhver;), men civiløkonomfar siger meget lidt indfølende: " Kæft mand - godt at jeg ikke er en pige!".

Barn b har netop ofret en god del af sine lommepenge/-sparepenge på at købe to ens vedhæng og er lykkelig :))

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er da mere betænkeligt at økonomen ikke selv havde regnet den ud. dreng eller pige, der er jo bare tale om almindelig logik.

Karen Boesgaard sagde ...

@ bfs. Se, det er jo logik for os;)), så måske er der dèn der lille forskel!!
Meeen - du har da helt ret.....betænkeligt!

lis faurholt sagde ...

Til gengæld er det redt fedt at se den nye genreations evne til at networke illustreret!
Er vi lige så dygtige?

Karen Boesgaard sagde ...

Ikke helt sikker..;)). Jeg mener - jeg tror vi har lidt for meget jantelov og 'hvad nu hvis' med os stadigvæk. Men det at blotte..undskyld blogge.. er faktisk en meget god træning i at komme lidt ud af busken. Præcis som et netstudium og andre væltede vægge også er det.

lis faurholt sagde ...

Nej, vi kan jo ikke både brokke os over manglende ytringsfrihed og så samtidig tie stille, he, he...
Men det er da vildt at se, hvordan vi videndeler - jeg læser en aften en blog fra bibliotekerne i København, Herning og Randers, laver et billede med graffiti, og dagen efter snakker vi to om graffitimure i din blog. Joe, vi er da ved at lære det - da jeg gik i skole hed det at stjæle, i dag hedder det heldigvis videndeling, og vi tænker på det i gavegivningstermer *G*